Ćwicz w domu! 5 pomysłów na ruch w 4 ścianach

Nie masz czasu na wyjście na siłownię? Siedzisz w domu z chorymi dziećmi? A może po prostu nie lubisz ćwiczyć, gdy obcy ludzie na Ciebie patrzą? Mamy kilka propozycji aktywności, które zapewnią Ci codzienną porcję ruchu, bez konieczności wychodzenia z mieszkania.

1. Prosty trening na dzień dobry

Nie ma jak stara dobra poranna gimnastyka. Nie trzeba mieć sprzętu ani specjalnego stroju, by każdego ranka dostarczyć sobie energii, pobudzić krążenie i całe ciało do działania. Jeśli nie masz czasu na regularny ruch w ciągu dnia, nastaw budzik 20-30 minut wcześniej, niż zazwyczaj i wykorzystaj dodatkowy czas na proste ćwiczenia. Niech będzie to krótka rozgrzewka: pajacyki, kręcenie biodrami, wymachy rąk i marsz w miejscu. Dalej zrób po 30 powtórzeń kilku ćwiczeń (3×10 w odstępie czasu). Mogą być to brzuszki, pompki, przysiady, wykroki, nożyce – cokolwiek lubisz.

2. Aerobik

Jedna z najprzyjemniejszych, a przy tym najbardziej skutecznych form ruchu. Wymyślony pierwotnie dla amerykańskich astronautów, aerobik został spopularyzowany w latach 80. przez aktorkę Jane Fondę. Choć istnieje wiele form ćwiczeń, jakie można nazwać aerobikiem, wszystkie je łączy jedno – aerobik zwiększa wymianę tlenową w organizmie. Ma także inne właściwości, bo wspiera spalanie tłuszczu, kształtuje sylwetkę oraz poprawia nastrój i chyba za to najbardziej go lubimy. Jak zacząć domową przygodę z aerobikiem? Wystarczy ubrać się wygodnie, znaleźć na You Tube trening na swoim poziomie, a potem poskakać do muzyki przed ekranem i korzystać z przypływu endorfin.

3. Joga

Znana od tysięcy lat dyscyplina, która w założeniu ma prowadzić do samodoskonalenia i rozwoju duchowego. Dziś, choć z poziomu systemu filozofii sprowadzona do zestawu ćwiczeń, jest szalenie popularna na całym globie, uprawiana na mnóstwo sposobów, z jogą śmiechu włącznie. Warto poznać jogę, bo daje ona naszemu ciału całkiem sporo korzyści. Wzmacnia i uelastycznia mięśnie, odstresowuje, pozwala się wyciszyć i zrelaksować. Co ważne, jogę można uprawiać w domowym zaciszu i tu początkującym przychodzą z pomocą zajęcia online. Jeśli jednak wolisz poznać podstawy jogi na żywo, do wspólnych ćwiczeń zaproś doświadczoną koleżankę.

4. Domowy klub taneczny

Są kluby, do których nie musisz się umawiać z przyjaciółmi, malować ani ładnie ubierać. Możesz w nich decydować, jak i z kim chcesz tańczyć, a także samodzielnie ułożyć playlistę z muzyką. Brzmi dobrze? Nawet lepiej! Wskocz w dres, przyciemnij światło i przygotuj 10 ulubionych tanecznych przebojów, a potem po prostu zacznij do nich tańczyć. Taniec zwiększa elastyczność naszego ciała, usprawnia stawy, poprawia pracę serca, a także odstresowuje. Jeśli tańczysz dla sportu w domu, zaproś do zabawy domowników – zwłaszcza dzieci będą miały z tego mnóstwo frajdy.

5. Marsz po schodach

Maszerowanie po schodach nie jest może do końca ćwiczeniem „bez wychodzenia w domu”, chyba że ktoś posiada dom jednorodzinny. Wszyscy mieszkańcy bloku będą musieli w tym celu wyjść na klatkę schodową, ale nie ma tego złego – dynamiczny spacer w górę po schodach wzmacnia mięśnie pośladków, aktywizuje mięśnie łydek oraz górnych partii ciała, jeśli dołączymy do tego ruchy rąk. Do wchodzenia po schodach nie potrzeba instrukcji, wystarczy jedynie zadbać o tempo ruchów i napinanie mięśni. Jeśli mieszkasz na wysokim piętrze, codzienny trening schodowy załatwisz, rezygnując z windy. Jeśli niżej, to wyjdź na spacer po schodach bez celu, np. na 10 minut.

Życzymy udanego trenowania w domowym zaciszu!

Przejdź do treści