Kampania

Dlaczego „Spoć się!”?

Choć wszyscy wiemy, że ruch to zdrowie, mamy z nim pewien problem… nie lubimy się pocić.

Dzieci rezygnują z zajęć sportowych, bo się pocą.

Nastolatki unikają WF, bo się pocą.

Dorośli niechętnie uprawiają sporty, bo się pocą.

Czas to zmienić! Pot po wysiłku fizycznym to żaden wstyd – to znak, że dobrze wykonaliśmy trening, a nasz organizm poprawnie reaguje na wzrost temperatury ciała. Mówiąc wprost: chłodzi się, a przy tym oczyszcza z toksyn i uwalnia endorfiny.

Naszą kampanią chcemy Wam pokazać, że warto się czasem poruszać. Ruch jest potrzebny i małym, i dużym, dlatego głośno mówimy „Spoć się!” i zapraszamy do wspólnych, regularnych treningów.

Więcej o naszej kampanii

„Spoć się!” to kampania społeczna poświęcona promowaniu aktywności fizycznej wśród dzieci, dorosłych i seniorów, czyli całych rodzin.

Skąd pomysł na kampanię?

Nazwa kampanii nawiązuje do potu – najbardziej charakterystycznego, a jednocześnie znienawidzonego symptomu wysiłku. W rozmowach z trenerami i nauczycielami WF pot przewija się jako częsta przyczyna, dla której dzieci i młodzież rezygnują z aktywności. Tymczasem pocenie się to naturalna reakcja fizjologiczna organizmu, a unikanie ruchu z jego powodu ma daleko idące konsekwencje społeczne. Badania NIZP-PZH pokazują, że ruszamy się zbyt mało, połowa Polaków ma nadwagę, a co 3. z nas przytył w czasie lockdownu i dodatkowo w czasie pandemii zmniejszył swoją aktywność. Brak ruchu oraz zbędne kilogramy są z kolei jedną z przyczyn chorób serca, na które co roku umierają miliony osób na całym świecie. Lepiej im zapobiegać, niż je leczyć.

Główny cel kampanii

Nasza kampania to kolejna akcja Fundacji Zwalcz Nudę, która ma zachęcać do ruchu. Tym razem poprzez zmianę postrzegania pocenia się. Przewrotną nazwą „Spoć się!” chcemy przykuć uwagę mało aktywnych osób, trochę ich zaskoczyć (pokazując, że sport jest fajny) i wreszcie dać impuls do działania, a docelowo przekonać do regularnych treningów kilka razy w tygodniu.

W czasie kampanii będziemy promować różne formy ruchu, także te „mniej wysiłkowe”, by zachęcić do aktywności nawet najbardziej opornych. Zamierzamy też popularyzować rodzinne, wielopokoleniowe aktywności – wspólne wyjścia na basen czy wycieczki rowerowe, by pokazać, że sport jest dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji.

Do kogo mówimy?

Kampania „Spoć się!” jest dla każdego. Chcemy zaktywizować całe rodziny, od przedszkolaków po seniorów, do wspólnego uprawiania sportu i wzajemnego motywowania się do pokonywania własnych barier. Mamy nadzieję wywołać reakcję łańcuchową:

  • dotrzeć do uczniów szkół, zaprosić ich do uprawiania sportu, zachęcić, by wciągnęli w sport rodziców i dziadków, rzucając im wyzwanie,
  • dotrzeć do dorosłych, zaprosić ich do wspólnych treningów i zachęcić, by zaktywizowali dzieci oraz seniorów itd.

Co robimy w ramach kampanii?

  • zapraszamy wszystkich do wspólnego trenowania z naszymi Ambasadorami – sportowcami, aktorami, dziennikarzami, muzykami. Filmy, na których pocą się, uprawiając sport, można znaleźć TUTAJ;
  • zachęcamy do podjęcia wyzwania – trening ze specjalną dedykacją od naszego Ambasadora można przesłać znajomym lub rodzinie TUTAJ;
  • uczymy, jak trenować różne dyscypliny – filmy z poradami instruktorów, treningi od klubów sportowych i szkół można znaleźć TUTAJ;
  • podpowiadamy, jak znaleźć dyscyplinę dla siebie, wypełniając prosty TEST;
  • opowiadamy o sporcie, ruchu i aktywności w pozytywnym klimacie – link do naszych artykułów TUTAJ;
  • promujemy aktywność fizyczną na Facebooku, Tik Toku, w telewizji, radiu, prasie oraz Internecie
Przejdź do treści